Bloggerii tabloid

Pana la urma, cine nu e blogger tabloid? Sa nu generalizez, exista cazuri rare de bloggeri care nu intra in categoria asta. Dar in cadrul acestui articol voi pleca de la prezumtia ca “fiecare dintre noi e blogger tabloid”, de dragul simplitatii.

Sa incep cu inceputul, totusi: care e definitia mea pentru un blogger tabloid?
Simplu: daca tu (bloggere) te-ai gandit macar o data la o modalitate de a atrage trafic, in loc sa-ti vezi linistit de treaba ta si sa scrii despre ce te preocupa, inseamna ca esti blogger tabloid. “Huh, nu exagerezi?”. Nope. Daca altul e mai tabloid decat tine, asta nu inseamna ca tu nu esti.

Vreau sa-i exclud din discutie si pe bloggerii tabloid pur sange (macar ei stiu din start ce vor).
Mai interesanti sunt cei ca mine si ca tine, pe care, in anumite momente in care sunt in criza de identitate, ii nelinisteste cate un gand: “Ce voi fi realizat in 5 ani?”, “Exista Dumnezeu?”, “Poate ar trebui sa renunt la blog“.

“Da, cand m-am apucat sa scriu pe blog eram alta persoana si nu credeam ca o sa ma transform in ceea ce urasc. De ce am ajuns sa scriu despre evenimente mondene sau politica, daca inainte sa-mi fac blog nu ma interesau deloc? De ce am ajuns sa scriu despre blogosfera, daca inainte sa fac parte din ea, acest cuvant nu exista in vocabularul meu? Am evoluat sau am involuat?

La inceput nu eram asa, am zis ca scriu doar pentru mine. Dar.. ceva s-a intamplat. Cateva persoane mi-au apreciat ideile expuse si mi s-a urcat succesul la cap.”

E de ajuns un comentariu de la o persoana apropiata sau un cititor fidel, ca sa spulbere aceste ganduri. Treci, intr-o secunda, de la agonie la extaz si iti faci planuri marete:

  • Voi avea propriul meu domeniu.
  • Voi avea un nume de scena tare (Sexy Blogăreanca, Bad Coco, etc.)
  • .. si un tagline catchy (”A blog on revolution”, “Te fac din vorbe”, etc.)
  • Voi posta articole de 200 de cuvinte, 30 de tag-uri, voi tranti clipuri funny si ma voi enerva daca nu va comenta nimeni la ele
  • Voi scrie cu diacritice si nu voi face nicio greseala gramaticala. Doar sunt un nume greu acum, nu?
  • .. cu exceptia situatiilor in care voi face greseli de tiparire intentionate. Voi folosi tehnici avansate de SEO.
  • Voi scrie articole in care voi fi reclamant si judecator.
  • Voi fi nemilos cu cei care ma combat, chiar si cu laudatorii.
  • Voi lansa idei controversate, care vor naste dezbateri. Voi fi un pionier, chiar daca, in alta zi, in alt colt al blogosferei, aceste subiecte au fost discutate si epuizate.
  • Voi schimba layout-ul, voi pune pluginuri peste pluginuri, ca sa am un blog click-friendly si sa optimizez la maxim traficul.”

Traficul. Traficul e ochiul dracului. Traficul este cel care te transforma intr-un blogger tabloid.

Haaai, spune-mi! Spune-mi ca graficul acela cu vizitele zilnice nu ti-a afectat stilul de redactare. Spune-mi asta, fara sa te simti ipocrit.

“Da, dar nu e corect. Articolele muncite nu sunt apreciate de toata lumea. Lumea vrea paine si circ.”

Pai normal ca succesul e dat de chestii frivole, daca lumea isi pierde abilitatea de a se concentra pe un articol serios. Suntem bombardati de informatii, ne pierdem rabdarea, citim pe diagonala, scanam articole.

Se cere si o concluzie, nu? Mmm, nu chiar, avand in vedere ca m-am inclus si pe mine in lista bloggerilor tabloidizati. Acest articol se vrea o analiza, nu o critica. Deci concluzia o va trage fiecare (comentariile sunt binevenite), in functie de gradul lui de tabloidizare si de ce urmareste sa obtina din activitatea sa virtuala. Concluzia Sfatul meu, sub linie.

Cu drag,
Catalin, bloggerul porno


Nota personala: e OK daca scrii pentru trafic, dar traseaza-ti niste limite. Nu uita ca la inceput ai scris cu pasiune si mai scrie cate un articol in acelasi spirit once in a while. Daca e sa fac o paralela: pune accentul pe vizitatorii fideli si nu pe cei care au ajuns de pe google la tine pe blog si au zabovit 15 secunde. Pentru ca, daca ai 50 de amici, sunt convins ca tii cel mai mult la cei 2-3 prieteni buni.

Acest articol este, in parte, o autoevaluare, dupa ce o persoana apropiata m-a criticat pentru 2 din ultimele 3 articole. Alta sursa de inspiratie a fost una dintre asa-zisele “certuri” din blogosfera, care m-au pus in pozitia de a fi de acord, in diferite momente de timp, cand cu o parte, cand cu cealalta (adevarul e la mijloc, evident). Miruna vs Alexandrina.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (1 votes, average: 7.00 out of 7)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. Bloggerii tabloid: reactie
  2. Angry mob
  3. Despre weekendul petrecut la Brasov
  4. Gunoi in exces..

This entry was posted in Toate. Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

10 Comments

  1. stefania
    Posted January 7, 2009 at 8:44 pm | Permalink

    daca te ajuta cu ceva, pe mine m-ai facut intodeauna sa rad cu articolele tale. pentru ca am plecat de la premiza ca ce e interiorul meu e si in afara mea :)

  2. Posted January 7, 2009 at 11:40 pm | Permalink

    tu nu ai scris deloc pentru trafic??? da ce e cu articolul ala cu eleva porno? ha?:P
    pai mie inca imi vin vizitatori de la: cum sa agati corect pe hi5! :-”

  3. curarelobi
    Posted January 7, 2009 at 11:51 pm | Permalink

    Tocmai asta am zis.. ca majoritatea bloggerilor sunt tabloide, inclusiv eu. :)
    Doar ca acum sunt un pic nemultumit de mine. Asta nu inseamna ca n-o sa mai scriu despre chestii porno pe viitor. :D

  4. Posted January 8, 2009 at 8:28 am | Permalink

    Dragut articol :) Dar sunt unii bloggeri care nu scriu pentru trafic/atentie sau pentru a lipi cateva ad-uri pe site.

    Eu personal nu ma consider un blogger tabloid. Scriu cand am ceva util de spus, cand nu imi vad de treaba.

  5. curarelobi
    Posted January 8, 2009 at 9:06 am | Permalink

    Hmmm, Tudi. :)
    Am o miiica banuiala ca si tu ai citit articolul in diagonala. :D
    Si nu o zic cu rautate sau detasare. Cu atat mai mult cu cat am prostul obicei de a maltrata cuvintele si a le inventa sensuri noi.
    Atata timp cat ne gandim la trafic, exista un tabloid in fiecare din noi.

  6. Posted January 8, 2009 at 4:48 pm | Permalink

    Pai daca nu ai fii un blogger “tabloid” si ai scrie doar ca sa scrii,si nu pentru trafic, atunci ai scrie intr-un jurnal pe care cel mai probabil l-ai tine ascuns sub pat.
    Sau ai avea un blog privat.
    Asta in cazul in care vrei sa filtrezi vizitatorii.

  7. curarelobi
    Posted January 8, 2009 at 6:43 pm | Permalink

    Si tu ai citit pe diagonala. :)
    Dar e-n regula, ni se intampla tuturor (am specificat si-n articol).

  8. Posted January 12, 2009 at 2:43 pm | Permalink

    Practic ce spui tu poate fi rezumat la ideea ca suntem cu totii influentati (in diverse grade) de parerea “publicului”. Blogul e doar un caz particular. Foarte buna observatia totusi.

    Ce-i drept si eu m-am tot zgait la panoul ala de statistica ca la un barometru, dar n-am scris (inca) ceva pentru a creste numarul de vizitatori. Probabil din cauza ca un numar mare de vizitatori si de comentarii de genul majoritatii de pe blogurile populare (desi foarte gadilicoase la orgoliu) n-ar servi cu nimic scopului meu. Dar probabil de aceea nici nu citesc in diagonala decat pliantele publicitare :D

  9. curarelobi
    Posted January 12, 2009 at 2:54 pm | Permalink

    Iti multumesc pentru ca ai avut rabdare sa nu citesti in diagonala. :)
    Desi am ajuns sa accesez atat de multe bloguri, incat de multe ori nu reusesc sa citesc articole valoroase pana la capat.
    Traficul e relevant, dar cea mai mare satisfactie o ai cand creste numarul vizitatorilor de calitate.

  10. Stefania
    Posted February 2, 2009 at 2:26 pm | Permalink

    ce intelegi tu prin vizitatori de calitate?

One Trackback

  1. By Bloggerii tabloid: reactie « A blog on evolution on January 8, 2009 at 10:59 pm

    [...] 8, 2009 Guest post: Mi-a trimis cineva un comentariu la Bloggerii tabloid, unul dintre articolele mele “muncite”. Nu ma asteptam la vreo reactie notabila, eram [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting