Azi am omorat o femeie

Sau am avut o contributie semnificativa, in orice caz. De fapt.. nu sunt sigur. Tocmai asta ma roade.

Wealthy beggarEram in autobuz, in drum spre serviciu si am fost abordat de o femeie cam la 45 de ani.

[Cu o voce stinsa]“Ma puteti ajuta cu niste bani de medicamente?”
[Iritat]“Nu, nu pot sa va ajut!!”

Si s-a indepartat. Din ce-am observat, eu si o femeie mai in varsta am fost singurele persoane de la care a cerut bani.
Apoi s-a asezat pe un scaun, prilej pentru mine s-o analizez: par grizonat, tuns scurt, pentru a fi mai usor de intretinut. Piele aspra, fata plina de riduri, privire trista. Pantofi maro, demodati – genul ala de pantofi care te tin 15 ani si pe care ii tii 15 ani, de nevoie. O bluza albastra, purtata si raspurtata. Blugi – genul ala de blugi, patrati, fara niciun model, fara nicio forma.

Si.. poate cel mai important detaliu: era curata. Imbracata modest, dar curata. E pasare rara printre cersetori, zau. In majoritatea lor covarsitoare, cersetorii se impart in doua categorii: cei foarte murdari si cei curati, dar pe care ii tradeaza imbracamintea prea scumpa. Nu am incredere in niciuna din cele doua categorii.

Revenind la femeia respectiva: mi s-a facut mila, am inceput sa am remuscari. E de rahat ca exista cazuri (foarte putine) in care cineva are nevoie de ajutorul tau insa nu vrei sa i-l acorzi (desi nu e un efort prea mare) pentru ca nu ai incredere in el. S-a ajuns la asta datorita cersetorilor profesionisti, cersetorilor-actori, cersetorilor-afaceristi, etc. Stiti genul, i-ati cunoscut in Filantropica.

Oricum, nasoala faza. Voi cand ati dat bani unui cersetor ultima oara? Sau ati preferat sa va documentati si ati gasit o destinatie mai sigura pentru banii vostri?

Voteaza articolul pe FTW

Sursa foto

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (6 votes, average: 6.83 out of 7)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. The horror.. the horror!
  2. Nebunie virtuala cu consecinte reale
  3. Sezatoare virtuala. Ziua 40. Si s-au iubit pana la adanci batraneti
  4. Marturie impotriva (incurajarii) cersetorilor

This entry was posted in Toate and tagged , , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

69 Comments

  1. Posted October 1, 2009 at 10:17 pm | Permalink

    nu mai stiu cand am dat ultima data bani unui cersetor, dar daca se intampla sa dau atunci le dau batranilor, mi se rupe inima cand ii vad. in schimb, mi s-au cerut in repetate randuri tigari si le-am dat :) . so, i too might have “killed” somebody, sau cel putin am contribuit la asta. :) )

  2. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 10:18 pm | Permalink

    Eu am omorat prin indiferenta, tu prin generozitate. :) )

  3. Posted October 1, 2009 at 10:32 pm | Permalink

    No, că te-am lichidat amice! Ţi-am dat minus din greşeală pe FTW. Şi n-am vrut! Despre subiect, nu prea dau niciodată nimic! Cu bătrîni n-am avut tangenţe, ci doar cu puradei enervanţi.

    Sorry! :-(

  4. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 10:35 pm | Permalink

    lol
    Un fleac, m-ai ciuruit. C’mon.. e doar un vot amarat. :)
    Nu conteaza asa mult. De fapt, stiu o modalitate prin care poti s-o dregi. blink-blink ;;)

  5. Posted October 1, 2009 at 10:38 pm | Permalink

    Fără prostii! :) ))

  6. Posted October 1, 2009 at 10:57 pm | Permalink

    Este o batranica cersetoare, tot asa, curata, imbracata decent, si mereu sta cu niste flori de-alea de gradina rupte de pe undeva in mana, langa blocul meu. De multe ori ii dau bani, ca mi-e tare mila de ea. Mi se rupe inima cand vad batrani asa amarati, mai ales daca nu sunt genul “ala” de cersetori la care te referi si tu in post :(

  7. Posted October 1, 2009 at 10:59 pm | Permalink

    Bani nu dau. Nici nu mai tin minte cand am dat ultima data bani, in mod sigur eram minora. Pe vremea aia ma mai tara mama dupa ea pe la biserica si la iesire imi dadea marunti sa le dau cersetorilor.

    Si exact din motivul pe care l-ai mentionat: nu am incredere sa dau bani. Chiar daca altfel clar as ajuta pe cineva care chiar are nevoie de ajutor.

    Sunt niste babute la care le dau portocale de vreo 2-3 ori pe luna. Nici nu cer. Pur si simplu stau acolo si primesc ce le mai da lumea.

    Daca am la mine un pachet de biscuiti desfacut sau vreo ciocolata inceputa, alea le mai dau uneori copiilor. Intregi nu dau, pentru ca in primul rand le-am luat sa le incerc eu, plus ca exista riscul sa ajunga sa fie revandute. Amuzant e ca unul din astia a vrut sa-mi cumpere el o ciocolata la loc dupa ce o mancase pe cea pe care i-o dadusem… ca cica stransese suficienti bani :lol:

    Mi s-a intamplat sa-mi ceara un mos bani de paine si intamplator era o brutarie langa. I-am luat o paine si n-a vrut-o “a, nu… bani n-ai sa-mi dai?” Si n-a fost singura data cand am vrut sa dau mancare si am fost refuzata.

    Patita in Gara de Nord: asteptam trenul la care imi pusesera ai mei geanta cu rufe spalate, mancare. Si dupa ce mi-am recuperat geanta de voiaj si ii trecusem mare parte din continut in ghiozdan ca imi e mult mai comod sa car in spate decat in mana a venit o femeie mai in varsta sa-mi ceara bani. I-am zis ca n-am (si chiar n-aveam nici un ban, ca doar d-aia imi trimisesera ai mei mancare ca eram falita si flamanda). Si imi raspunde cu un “Nu arati ca si cum n-ai avea!” Pe moment asa m-am enervat. Doar pentru ca ma spal si nu arat a “homeless”… insa de multe ori stau mai prost financiar decat ei. Imi venea sa-i spun sa ma caute si daca gaseste ceva, vreau si eu jumate, ca am nevoie. Imi venea sa-i urlu “femeie ai mancat ceva azi? eu nu! si nici ieri si nici alaltaieri!” I-am dat totusi batoanele de salam de biscuiti.

  8. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:00 pm | Permalink

    @Cami.. te-ai simtit vreodata “santajata” emotional? :)

  9. Posted October 1, 2009 at 11:03 pm | Permalink

    Niciodata. Eu intotdeauna ofer pentru ca asa simt ca vreau atunci. Daca pot sa ajut cu ceva o fac fara sa stau pe ganduri. Pe urma ce se intampla cu ce am oferit, deja nu mai tine de mine si nu e problema mea. Tine doar de cel care a primit. Dar stiu ca am constiinta impacata ca am facut ceva bun, cel putin din punctul meu de vedere e bun. Nu incurajez cersetoria, insa am avut bunici care traiau din niste pensii foarte mici si stiu cat de greu le era, asa ca imi imaginez ca uneori motivele care-i indeamna pe unii batranei sa ajunga in strada sunt chiar foamea si disperarea.

  10. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:05 pm | Permalink

    @brontozaurel..
    “Amuzant e ca unul din astia a vrut sa-mi cumpere el o ciocolata la loc dupa ce o mancase pe cea pe care i-o dadusem… ca cica stransese suficienti bani :lol:
    Cersetor filantrop. :D Mai sunt si de-astia care au momente in care simt nevoia sa se laude cu banii stransi.
    Da… ma enerveaza cersetorii mincinosi sau nesimtiti/obraznici.
    Mai era una care cerea 1 leu ptr o cartela de metrou. Cand primea banii si i se spunea sa-si cumpere cartela, zicea ca mai are nevoie si de celalalt leu. Imi venea sa o bat.
    Apoi.. la nici 2 luni avea ditamai burta si cerea niste bani pentru o sticla cu apa, ca.. vezi, dom’le, e insarcinata. Imi venea sa ma prefac ca-i dau un pumn in burta.. sa o demasc, ca sigur avea o perna acolo..

    In fine. :|

  11. Posted October 1, 2009 at 11:06 pm | Permalink

    eu i-am dat de vreo 3 ori bani imprumut colegului meu de la serviciu, fecioara, de care ti-am mai scris :D dar cred ca doar ma testa sa vada daca stiu sa mi-i gospodaresc cum trebuie pana la salariu!! :) )

    on topic: dau si la cersetori din cand in cand, ceva maruntis, cand sunt in toane bune.
    dar am avut cateva cazuri cand am dat bani ca lumea (intre 20 si 50 de lei) unor persoane care au aparut in calea mea in niste momente de rascruce. au fost niste oameni care mi-au schimbat intr-un fel destinul, oameni care mi-au dat un scop in viata atunci cand ma simteam complet pierduta. oameni cu nume predestinate, in locuri predestinate :)

  12. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:06 pm | Permalink

    @Cami.. te inteleg. In cazul asta, e mai bine ca nu stai sa analizezi situatia ulterior. Important e ca ramai cu senzatia ca ai facut un bine. :)

  13. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:07 pm | Permalink

    @Stefania.. LOL! Sa-ti dau IBAN-ul meu? :) )

  14. Posted October 1, 2009 at 11:09 pm | Permalink

    @Catalin… da-l. ca sa-l am in cazuri de urgenta :)
    ceea ce mi-a creat un soc in cap… tocmai mi-a aratat azi Alex(feciorelul) cardul de la “prietena” lui… tot pentru cazuri de forta majora cica… oare ii pune ea lui sau el ei?!

  15. Posted October 1, 2009 at 11:11 pm | Permalink

    Impresionanta si de bun simt povestea ta.Eu trec mereu pe langa cersetori,unii de “meserie”,altii care au handicap si sunt exploatati de familii netrebnice si o alta categorie,a batranilor,dar si ei exploatati adesea de ai lor.Intr-o zi,am dat din cei 2 lei pe care-i aveam in buzunar un leu unei batrane care statea cu un cantar pe marginea trotuarului.M-am cantarit si totusi,a doua zi,i-am mai dat 1 leu,dar nu m-am mai suit pe cantar.Cert este ca peste putin timp,am castigat o suma maricica de bani cand aveam mai mare nevoie.De atunci,sunt sigur ca Dumnezeu vede TOTUL!

  16. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:14 pm | Permalink

    @Adrian..
    Nu stiu ce sa zic.. si cu revelatiile astea.
    Pot fi simple coincidente, dar atata timp cat iti lumineaza viata si te fac sa te simti mai bine, sunt foarte bune. :)

  17. Posted October 1, 2009 at 11:43 pm | Permalink

    Eu nu cred in Dumnezeu, sunt budista, dar cred in karma. Si sunt de acord cu ce-a spus Andrei. Cumva, binele pe care il faci neconditionat ti se intoarce. Desigur, si raul :)

  18. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:46 pm | Permalink

    Te-ai uitat la “My name is Earl”? :D

  19. Posted October 1, 2009 at 11:48 pm | Permalink

    Nu. Ar trebui? :)

  20. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:50 pm | Permalink

    Era o gluma.. “My name is Earl” e o comedie cu un tip care facea numai prostii pana sa aiba o revelatie legata de karma si apoi isi face o lista cu toate greselile din trecut pe care vrea sa le repare. :)

  21. Posted October 1, 2009 at 11:52 pm | Permalink

    M-am prins de gluma de data asta :P Dar nu vazusem filmul. Poate ma uit :D
    Si, si? A castigat la loto pe urma, dupa ce si-a reparat greselile? :D Zi ca daaa

  22. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:54 pm | Permalink

    Pai. :) )
    A castigat chiar la inceputul serialului. Dar a dat o masina peste el si a pierdut biletul. In spital a avut revelatia, uitandu-se la tv la un tip care vorbea despre karma. Apoi a facut o fapta buna si a dat din nou peste bilet. Apoi a inceput sa repare greselile de pe lista folosind banii castigati la loto. :P
    Simple plot. :)

  23. Posted October 1, 2009 at 11:55 pm | Permalink

    Damn, i was so close :P

  24. Catalin
    Posted October 1, 2009 at 11:56 pm | Permalink

    you can give it a try. eu am rezistat la 2 sezoane. :)

  25. Posted October 1, 2009 at 11:57 pm | Permalink

    Bun asa :D Dar dupa House. Nu pot suporta mai mult de o dependenta odata :) )

  26. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 12:00 am | Permalink

    Da.. e mai bine sa le iei pe rand. :)
    (Imi cer scuze, dar ma retrag, deci o sa raspund la comentarii maine dimineata).

  27. Posted October 2, 2009 at 12:14 am | Permalink

    Sarmana batrana!! Trebuia sa ii dai, serios! Mie mi se rupe inima de batranei cersetori..le-as da toti banii mei, serios!
    La copilasi le mai dau, dar nu prea, ca stiu ca nu o sa le ramana oricum lor, asa ca le dau mai bine ceva rontaieli daca am la mine.

  28. Posted October 2, 2009 at 12:15 am | Permalink

    si apropo – socant titlu!!!

  29. Posted October 2, 2009 at 12:54 am | Permalink

    Pe vremea cand traia bunicu-meu (acum vreo 10 ani) tin minte ca i-a nimerit un cersetor in cale, cerandu-i bani. Bunicu-meu i-a promis ca ii da 100 000 lei daca se spala pana a doua zi, caci tot timpul il veda murdar, negru ca un cosar. A doua zi l-a intalnit iar, dar tipu’ cica n-avusese chef sa se spele. Asadar n-a pupat niciun ban. :) Simple as that.

    Au trecut anii… Zilele trecute mergeam prin vechile locuri si l-am vazut pe cersetor in aceleasi haine si la fel de murdar ca acum 10 ani. Some people never change. :P

  30. Posted October 2, 2009 at 1:47 am | Permalink

    eu nu pompez bani in Filantropica :)

    @alphadog: lasa ca am dat eu plus :)

  31. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 8:28 am | Permalink

    @Adia.. eu vorbeam de un caz izolat. Pe tine te pacalesc majoritatea cersetorilor? :-s
    Gandeste-te ca daca n-ar da atata lume bani, n-am mai da de cersetori la toate colturile de strada, la toate terasele, in toate parcurile, etc.. :)
    Da, da.. SOC si GROAZA. Titlu in stil OTV. :) )
    @Moretta.. and when you say ‘change’, you literally mean it, as in “some people never change their clothes”. :)
    @Andrei PAvel.. foarte bine si.. merci. :D

  32. Posted October 2, 2009 at 9:18 am | Permalink

    Ai dreptate in priviinta adultilor care ar putea foarte bine sa munceasca, dar batraneii?! Sa-si faca cerere de pensie mai mare? Daca ai stii ce pensii mizere au unii..sa le dai altadata, ca nu saracesti din atat.
    Do it for me (even if you don´t have any ideea who i am) :p

  33. Posted October 2, 2009 at 9:47 am | Permalink

    Ultima oara am dat bani cand am luat salariul. Adica de curand. Sta mereu o batranica la gura de metrou si imi cere cu o voce care ma misca. Ii dau din cand in cand bani. Nu ma gandesc cati o strange pe zi ca am altele pe cap…

  34. Posted October 2, 2009 at 10:43 am | Permalink

    E cel mai socant titlu pe care l-am citit anul asta ;)
    In alta ordine de idei, imi amintesc de o babuta care cersea la Universitate, pe treptele pasajului. Avea aer de bunicuta cumsecade, rusinata ca viata a silit-o sa recurga la cersit. Imi era cumva mila de ea. Din pacate, intr-o zi, acum vreo 10-15 ani poate, am vazut-o certandu-se cu o alta cersetoare, care voia sa “lucreze” in acelasi loc. Ei bine, violenta verbala a babutei noastre m-a uimit si mi-am dat seama ca aparenta ei de bunicuta era doar marketing. Mi-e mila oricum de ea si de ceilalti ca ea, dar am inceput sa-i privesc mai cu detasare.

  35. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 10:51 am | Permalink

    @Adia Bine.. pentru tine.. orice! Nu de alta, dar poate fac autostopul vreodata si dau de tine si.. cine stie cum o sa conduci daca o sa afli ca n-am dat bani la batrani. :P

  36. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 10:58 am | Permalink

    @Cora.. dupa cum i-am zis si lui Cami: important e ca ai perceput gestul ca o fapta buna si te-ai simtit bine dupa aceea. :)
    @Veone.. uite, vezi? Exact de-asta nu am incredere in cersetori. Cred ca babuta aia era absolventa a UNATC-ului. :)

  37. Posted October 2, 2009 at 11:15 am | Permalink

    dude, it’s karma. nu poti sa stii daca era pe bune sau un nou stil de abordare. eu as paria pe noul stil de abordare.

  38. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 11:34 am | Permalink

    Si toata lumea stie ca daca nu premiezi un nou stil de abordare.. that’s bad karma for you. :) )

  39. Posted October 2, 2009 at 12:10 pm | Permalink

    Trista poveste, dar, din pacate, nu singulara. Exista sute de persoane care sunt nevoite sa apeleze la mila publica, pentru ca abia se descurca de pe o zi pe alta. Plus ca medicamentele usuca la buzunar. Si, da, prefer sa ajut oamenii care au nevoie de ajutor, cu toate ca, de multe ori, ma pacalesc. Persoane care nu dau impresia ca ar ‘cersi’ ci doar ca ar avea nevoie de ajutor, care se dovedesc a fi alcoolici sau care lucreaza in retea. Am patit-o de mai multe ori.

  40. Posted October 2, 2009 at 12:14 pm | Permalink

    Eu nu dau bani la cersetori. Or fi oameni care chiar au nevoie, dar eu nu pot face diferenta. Cersetoria a devenit o afacere prea profitabila si orice ban dat nu face decat sa-i incurajeze. Eu chiar ii condamn pe cei care dau bani :D

    In viziunea mea, daca chiar vrei sa faci un bine altora, mai bine donezi banii unui centru de copii sau batrani, macar stii sigur ca aia au nevoie. Sau mai bine se ocupa cineva sa stranga banii si sa se creeze centre pentru saraci, care sa ofere mancare si eventual un adapost. Ar fi mult mai de folos si ar profita doar cei care au intr-adevar nevoie.

  41. Posted October 2, 2009 at 12:23 pm | Permalink

    Hmm … pai demult nu am mai dat bani la cersetori, pentru ca o data am vrut sa-i dau la unul dintre ei de mancare, aveam niste covrigi la mine, atunci cumparati, si m-a refuzat. Unii au devoie de bani doar ca is cumpere tigari sau mai cine stie ce …. dar nu toti is la fel ce-i drept, unii chiar au nevoie …

  42. Posted October 2, 2009 at 1:10 pm | Permalink

    Trista poveste dar foarte adevarata !

  43. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 1:55 pm | Permalink

    @Neamtu.. aici depinde si de cel care da. Unii sunt mai creduli, altii “citesc” mai bine alti oameni si recunosc mai usor un mincinos.
    @Anda.. intr-adevar, e o alegere mai buna (desi oamenii sunt foarte comozi). Pana acum esti singura care a dat un raspuns care sa aiba legatura si cu a doua intrebare. :)

  44. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 1:57 pm | Permalink

    @Delia.. sunt foarte multi cei care refuza mancarea pe care le-o oferi. Unii te mai si injura. :)
    @Andrei.. eh, sa nu o dam in tragic. Poate am exagerat eu cu titlul. :)

  45. Posted October 2, 2009 at 2:39 pm | Permalink

    ultima data am dat o sticla de ulei unei femei care a venit la usa si mi-a zis cu o voce mica ca nu vrea neaparat bani, macar ceva sa o ajute sa dea de mancare copiilor. poate trebuia sa dau mai mult, se vedea in ochii cat ii era de rusine, dar aveam musafiri si uleiul era cel mai la indemana. bani nu dau din principiu, pt ca sunt patita.

  46. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 3:48 pm | Permalink

    Pai a fost foarte frumos gestul. :)
    O cersetoare “de moda veche”, cred ca, intr-adevar, avea nevoie de mancare.
    Aicea merge si o analogie cu colindatorii nesimtiti.. cei care cand primesc colaci, nuci si mere (dupa traditie) stramba din nas ca nu primesc bani.

  47. Posted October 2, 2009 at 3:51 pm | Permalink

    Exact ceva de genul asta am patit eu in parcul centrat din Brasov. O batranica vine la mine cu ochii in lacrimi, tristi, dar clari. imi cere 1 leu, ca sa isi ia medicamentele. Avea si cutia de medicamente in mana. Spunea ca farmacista nu a vrut sa ii dea medicamentele fara 1 leu, desi ele costau in total vreo 80 de lei. I-am dat fara sa stau pe ganduri. Si imi parea rau pentru ea. Si imi venea sa ma duc sa ii trag o mama de bataie tampitei aleia de la farmacia, care nu vroia sa ii de amedicamentele fara 1 leu, dar cand ea nu are sa dea rest 20-30 de bani la fiecare client, nu mai comenteaza.

  48. Catalin
    Posted October 2, 2009 at 4:29 pm | Permalink

    Mai, eu n-as condamna farmacista. Nu cred ca farmacistii au un salariu stralucit (depinde si de locatie). In orice caz, nu-si pot permite sa faca acte de caritate tot timpul.
    Si nu castiga 20-30 de bani de la toti clientii (poate chiar da rest exact de fiecare data), pentru ca se compenseaza cu 20-30 de bani pe care nu-i mai ia de la alti clienti.

  49. Posted October 3, 2009 at 10:39 am | Permalink

    Am avut mari “probleme” cu un prieten din cauza asta. Ne plimbam foarte mult prin oraş iar el, de fiecare dată când zărea un cerşetor se căuta prin buzunare şi dacă găsea 50 bani sau 1 RON, nu ezita să le doneze.
    Mă luam de el ori de câte ori aveam ocazia, că de ce dă bani degeaba.
    Răspunsul “şi-aşa sunt bani pe care nu-i folosesc.”
    N-am înţeles niciodată asta.

    Ultima dată am dat bani unui bătrân iarna trecută. Mi-a cerut 20 de bani fiindcă avea urgent nevoie să-şi tragă la xerox nuştiuce act. Am zis there goes nothing i-am dat banii şi m-am făcut că plec. Surpriză, oricât de pricăjit şi sincer părea el, imediat după mine s-a dus la următorul client: “daţi-mi 20 de bani vă rog, să-mi trag asta la xerox…”

  50. Catalin
    Posted October 3, 2009 at 10:43 am | Permalink

    Ce tare.. cred ca si-a ales suma perfecta astfel incat sa fie refuzat cat mai rar. Buna treaba. Nu stiu unde tinea atata marunt, insa. :) )

  51. Posted October 3, 2009 at 4:32 pm | Permalink

    Suma perfectă, locul perfect (în faţă la xerox), înfăţişarea perfectă (bătrânel pricăjit cu un certificat vechi după el).

  52. Catalin
    Posted October 4, 2009 at 10:32 pm | Permalink

    Mda, te-a facut, ce sa mai? :D
    Scuze, nu stiu cum mi-a scapat comentariul asta, abia acum l-am vazut. :)

  53. Posted October 5, 2009 at 3:45 pm | Permalink

    Si langa facultatea mea era o tipa, parea studenta, care venea la tine si iti zicea o povestioara induiosatoare despre cum nu mai are bani sa plece cu trenul pana acasa si daca nu poti sa-i “imprumuti” 2-3 lei pentru bilet, ca ti da inapoi.

    Daca ascultai atent iti dadeai seama ca povestea e invatata pe de rost. Prima data, desi mi-am dat seama ca e o pacaleala, i-am dat. Da, regret decizia mea acum, dar intarziam la cursuri si nu aveam rabdare sa o mai ascult pana la capat, mi-era frica ca n-o sa ma lase in pace daca nu-i dau, asa ca i-am pus 2 lei in mana, i-am zis ca nu mi mai trebuie inapoi si am plecat.

    Faza amuzanta e peste vreo 3 zile, aceeasi individa ma opreste cu aceeasi poveste. I-am zis doar “stiu, stiu, mi-ai zis si luni” si i-am intors spatele :P

  54. Catalin
    Posted October 5, 2009 at 4:56 pm | Permalink

    I-ai zis-o. :) ) Cred ca s-a simtit tare aiurea dupa ce a fost demascata. :P

  55. Posted October 5, 2009 at 5:07 pm | Permalink

    Eu cred ca l-a acostat si pe urmatorul trecator :) )

    Nu stiu, cred ca iti trebuie o anumita doza de nerusinare sa faci chestii de astea. Eu n-as putea.

  56. Catalin
    Posted October 5, 2009 at 8:51 pm | Permalink

    Depinde – daca cineva te-ar pune sa faci asta ca sa scapi de anumite inhibitii/prejudecati, ai face-o? Adica sa n-o faci din nevoie materiala, ci ca sa spargi o bariera psihologica. :)

  57. Posted October 5, 2009 at 9:11 pm | Permalink

    Nu :) ) Eu de-abia imi tin prezentarile la seminarii, as intra in pamant sa cer oamenilor bani :) )

    Nu pot nici macar sa mint :P Asta e o abilitate care mi-ar fi prins bine, dar pur si simplu nu pot. Sunt ca ala din Liar Liar care trebuie sa zica intotdeauna adevarul :D

  58. Catalin
    Posted October 5, 2009 at 10:54 pm | Permalink

    Ai putea cersi spunandu-le adevarul? Poti sa le zici ca ai suficienti bani dar vrei sa cersesti, de dragul experientei. :D

  59. Posted October 5, 2009 at 11:01 pm | Permalink

    Le zic ca-s in ultimul an de studiu si tomai am intrat la taxa :) )))

    Inteleg daca unii oameni vor sa faca experimente de astea, dar eu nu sunt genul :D

  60. Catalin
    Posted October 5, 2009 at 11:04 pm | Permalink

    Nici nu trebuie sa faci. Uite, eu cred ca as putea face asta – desi mi-ar fi teama sa nu ma recunoasca ceva. Asta din cauza cursului de actorie.. cica te face mai dezinhibat, dar iti adauga si o doza de nebunie. :) )

  61. bubu
    Posted October 6, 2009 at 1:10 pm | Permalink

    Mereu ma intalnesc pe strada cu oameni care cersesc…si le dau cateodata bani…cu exceptia unei femei batrane…care sta toata ziua la colt de strada cersind..iti cere bani..iar daca nu ii dai te injura…deci…sunt fel de fel de oamenii care cersesc..de unii sincer mie mila …:-s interesanta intamplarea ta..cam tragic titlul :-ss :) )

  62. Catalin
    Posted October 6, 2009 at 1:58 pm | Permalink

    Da.. intotdeauna sunt atent la astia de la colt de strada. Vorbesc pocit si de obicei ciulesc urechile sa vad daca zic ceva dupa ce ma indepartez. De-asta nu vreau sa le dau – atata timp cat ei nu sunt recunoscatori, noi de ce am fi milosi?

  63. Nomei
    Posted October 11, 2009 at 11:59 am | Permalink

    saracii sunt lasati printre noi cu un scop si fiecare avem capacitatea de a constientiza acel scop.in cazul meu,ma ajuta sa devin multumitioare pt tot ce am si ma sensibilizeaza. saracii sunt responsabilitatea noastra,a fiecaruia,care nu ducem lipsa de hrana,un acoperis asupra capului si imbracaminte. cred ca,ar trebui mereu sa dam saracilor chiar din putinul nostru(daca dam cu dragoste)pt ca,si noi la randul nostru primim de la un Tata milos. apoi,cine suntem noi sa judecam unde merge mila noastra sau pe ce e cheltuita? Dumnezeu nu ne trage la raspundere cand ne da banii pt paine si cele necesare iar noi cumparam cu ei tigari,alcool si alte aiureli. cu ce suntem noi mai in masura decat saracii sa facem aceste lucruri?
    pup

  64. Catalin
    Posted October 11, 2009 at 12:03 pm | Permalink

    Nomei, cum poti deosebi un cersetor sarac de un cersetor putred de bogat?

  65. Nomei
    Posted October 11, 2009 at 12:55 pm | Permalink

    Catalin,un cersetor sti ca e cersetor pt ca cere de pomana.ca e putred de bogata si crede ca ce afacere face sau ca e sarac si nu are,tot cersetor e….

  66. Catalin
    Posted October 11, 2009 at 12:59 pm | Permalink

    “un cersetor tot cersetor e” – nu cred ca am afirmat contrariul. :) )
    Doar ca mai devreme vorbeai numai de saraci. As da si eu bani la saraci – doar ca aparentele inseala, de multe ori. Mai ales in orase ca Bucuresti.

  67. Posted January 17, 2010 at 6:27 pm | Permalink

    Nu am răbdare să citesc tot ce s-a comentat înaintea mea, prin urmare dacă repet ceva ce s-a spus, ia-o ca pe o întărire a cuvintelor celui/celei dinaintea mea. Nu mai dau bani la cerşetori de foarte multă vreme. M-am lămurit cu ei şi nici nu am remuşcări. În schimb sunt in Cluj [zic în Cluj pentru că nu ştiu de alte oraşe] bătrânele care stau la colţ de stradă şi vând după perioadă: ghiocei, pătrunjel, mileuri etc. De ele îmi este milă şi lor le cumpăr acel obiect de care cu siguranţă nu am nevoie.

  68. Catalin
    Posted January 17, 2010 at 6:53 pm | Permalink

    Si e foarte frumos gestul tau. :)
    Ma bucur ca nu dai la cersetori, in general.

  69. Posted January 17, 2010 at 7:31 pm | Permalink

    Câteva întâmplări pe care le voi ţine minte multă vreme de acum încolo, m-au făcut să pot întoarce privirea şi nici să nu am remuşcări.

4 Trackbacks

  1. By polimedia.us/fain/ on October 1, 2009 at 10:43 pm

    Azi am omorat o femeie – A blog on evolution…

    Sau am avut o contributie semnificativa, in orice caz. De fapt.. nu sunt sigur. Tocmai asta ma roade.

    Wealthy beggarEram in autobuz, in drum spre serviciu si am fost abordat de o femeie cam la 45 de ani.

    [Cu o voce stinsa]“Ma puteti ajuta cu niste ba…

  2. [...] onorata instanta, pledez vinovat la acuzatia grava ca am ciordit un subiect de la Catalin – reinvented.ro . Dar pentru un scop nobil. Si nu ma luati cu “societatea noastra nu are nevoie de [...]

  3. [...] de la articolul acesta, Valentin a facut un experiment:  a tradus textul, intr-o forma usor modificata si l-a postat pe [...]

  4. By Madelaine » Blog Archive » Helping hand on October 23, 2010 at 6:27 pm

    [...] mana pe care o retragi si o dosesti bine in buzunar? Citind o postare a lui Catalin, mi-am adus invariabil aminte de reactia mea, nu de mult timp, la vederea unei femei [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting