“Asa iti este scris”

De vreo ora, port o discutie absurda, pe messenger, in care nici eu, nici prietenul meu nu intelegem ce vrea celalalt. Aici aveti doar un rezumat, o sa comenteze el daca am inlaturat replici importante, care dau alta nuanta discutiei:

- Deci nu renunti la actorie?
- Nu, imi place. Atata timp cat gasesc roluri, continuu..
- Aha, eu tot zic ca ar trebui sa-ti gasesti alt hobby.
- De ce?
- Nu stiu, nu te vad eu actor.
- In other words, I stink. Da, stiu. Totusi, tu nu ma vezi nici blogger, nici actor, nici cantaret, nimic. Ma vezi ca in liceu.
- Esti un bun programator, un bun gamer, dar nu ai nicio treaba cu creativitatea sau cu imaginatia. Exact ca mine. Da, stiu, tu crezi ca sunt doar invidios si vreau sa te trag in jos.
- Nu esti invidios, esti limitat in gandire.
- Eu prefer sa cred ca sunt realist si ca tu nu esti in stare sa accepti o critica constructiva.
- Ce critica constructiva?
- Ca esti prea calculat ca sa fii actor.
- So what? As putea sa fiu regizor, na. I like acting. Poti sa-mi zici la ce sunt bun si la ce nu-s, dar ce-mi place si ce nu, nu-mi poti sugera. Astea-s chestii pe care le fac in timpul liber si ma fac sa ma simt bine.
- Indeed. I’m just saying you suck at acting.
- Asta e. I’m not gonna stop.

In fine, dupa aia discutia a luat-o pe aratura rau de tot. El mi-a zis de vreo 5 ori ca sunt varza, eu tot ziceam ca stiu, dar ca actoria e un hobby pentru mine. Eu ziceam ca-i limitat in gandire, iar el tot interpreta ca il consider invidios. :) )

Am simtit nevoia sa clarific niste chestii prin acest articol, chiar daca, probabil nu va intereseaza si nu v-ati pus intrebarile astea.

  • nu ma consider actor (afirm doar ca-s actor amator) si nu cred ca am fost vreodata infumurat in privinta asta. Am fost? :-s
  • sunt constient ca sunt varza, chiar sunt. Constientizez greselile si cand sunt pe scena, si cand ma uit la inregistrari cu mine.
  • dar nu stiu de ce e asa de greu de inteles ca chestia asta ma face sa ma simt bine. O consider o experienta constructiva. Chiar sunt norocos ca mi se ofera oportunitati de a juca. Sau ca mi le fac singur. Nu e bai daca am doar 10 oameni in public, cand joc.
  • “esti ceea ce gandesti” – Cami explica mai bine. Aruncati o privire, daca vreti sa intelegeti la ce gen de limitari ma refeream.

Trebuie sa fii fotbalist ca sa joci fotbal?
Trebuie sa fii muzician ca sa canti la un instrument?
Trebuie sa fii expert culinar ca sa iesi la restaurant?
Trebuie sa fii critic de film ca sa mergi la cinema?

Trebuie sa fii expert in trait viata ca sa ti-o traiesti? Si ce presupune asta mai exact? Sa fii naiv si sa incerci? Sau sa fii din start intelept, atotstiutor si sa spui: “eu sunt bun la aia, aia si aia si n-are rost sa fac altceva in viata”.

Am si o intrebare neretorica, pe final: considerati ca exista hobby-uri care pot deveni nocive? Care te afecteaza negativ? Dati niste exemple.
Edit: ca sa fiu mai clar. Nu vreau sa-mi dati un exemplu de hobby nociv si in niciun caz nu ma refeream la vatamare fizica. Ma intereseaza imprejurarile in care un hobby generic e nociv pentru cineva, il schimba in rau.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (2 votes, average: 7.00 out of 7)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. De ce, viata cruda?
  2. Random thought #32
  3. Originalitate si creativitate
  4. Viata gri cu pete de roz

This entry was posted in Toate and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

48 Comments

  1. Posted January 14, 2010 at 10:32 pm | Permalink

    ma, eu cand ca naiba la chitara, ma mir ca nu m-au dat astia afara din bloc inca, si totusi… i love it! si poate sa-mi spuna intreaga planeta ca sunt de rahat ca eu tot o sa-mi umplu casa cu chitari :) ) n-o sa inteleg niciodata de ce “trebuie” sa fii extraordinar la ceva pentru a te bucura de activitatea respectiva. am prietene care fac cele mai penibile poze si totusi iubesc fotografia. daca ele se simt bine, ce mai conteaza? :) it’s a friggin’ hobby, not a carrier.

  2. Posted January 14, 2010 at 10:32 pm | Permalink

    Orice hobby poate deveni nociv, depinde de atitudinea fiecaruia, de motivele pentru care se refugiaza in acel hobby. Nu e vorba de hobby, e vorba de persoana.

  3. Posted January 14, 2010 at 10:36 pm | Permalink

    p.s. Nu cred in hobby-uri nocive decat in urmatoare situatie: cand cel care o practica aspira la a o transforma intr-o cariera, desi nu poseda atu-urile necesare. Atunci incep frustrarile. Cat timp esti constient si practici acea activitate doar ca hobby, e minunat. Nu vad ce poate fi nociv in asta. Pana la urma, cum sa ne petrecem timpul, daca nu practicand activitati care ne plac? Uitandu-ne la TV toata ziua? Mie mi se par foarte constructive.

  4. Posted January 14, 2010 at 10:47 pm | Permalink

    E o vorba : Daca doi iti spun ca esti beat , dute acasa si te culca.
    In legatura cu “hobby-ul” tau, actoria, atata timp cat inca mai esti pe scena si inca mai primesti roluri deci esti cautat, ai un talent….amicul tau are o problema si nu are cu cine sa joace ce mai stiu eu, dota sau cs.
    Si mai speech-uesc ceva : Daca faci un lucru cu placere si pasiune este imposibil sa nu iti iasa bine…

  5. fj
    Posted January 14, 2010 at 11:18 pm | Permalink

    JorJ, multumesc pentru aprecieri – sunt mandru sa scriu ca am scapat de problema, poate cu putin ajutor de la tine. m-am apucat de batman arkham asylum – e single player ;) o nebunie, nu alta. si oricum, mama ta e grasa.
    revenind, popica, tu-mi spui ca sunt limitat doar pt ca iti zic ca esti varza la actorie. intreab-o pe cami daca ar spune altcuiva ca e limitat doar pt ca e de parere ca ea e varza la chitara. sper sincer ca nu. de tine ma iau pt ca imi tot spui ca iti dezvolti creativitatea si imaginatia. prin conjunctura, am avut de-a face si cu actori de meserie, si cu oameni care lucreaza in creatie. de cand te-ai apucat de blog si de actorie, ai avansat de la nivelul de imaginatie si creativitate al unei muraturi la nivelul de imaginatie si creativitate al unei muraturi. hope u get the point.

  6. Stefania
    Posted January 14, 2010 at 11:21 pm | Permalink

    farmville e un hobby nociv de la level 30 incolo…
    astrologia e un hobby care te poate devia rau de tot de la traseu, pentru ca ajungi sa vezi oamenii cu totul altfel decat se vad ei si au impresia ca esti dus cand le zici cate ceva “despre ei”…
    “iubitul barbatilor” e un hobby nociv, mai ales atunci cand consideri ca nu au initiativa pentru ca sunt “timizi”… :D
    cat despre tine, actorie si discutia cu “prietenul tau” eu zic sa-i acorzi circumstante atenuante… eu la cat “te-am studiat” iti zic ca esti extrem de creativ, ai carisma si expresivitate pe scena. iar chestia cu “calculat”… esti suficient cat e nevoie ca sa nu te pierzi de emotii in public.
    nimeni nu s-a nascut actor :P decat eu, dar nu pot sa joc in public :) )

  7. Catalin
    Posted January 14, 2010 at 11:43 pm | Permalink

    @Cami.. yes, it’s a friggin hobby, thank you! :)
    ( Not a carrier. Not even a career. ;) )
    Distractie placuta, in continuare, atat cu fotografia, cat si cu chitara. Chiar daca, dom’le, pur si simplu nu le ai. :P

    LEgat de PS: nici mie nu mi se pare ca ce faceam inainte era mai constructiv. Si inainte petreceam mult timp pe internet, dar acum macar produc ceva – nu conteaza calitatea. Conteaza ca incerc in permanenta sa devin mai bun.
    Iar actoria a luat locul altor activitati, gen TV, iesiri in oras, etc. Normal ca sunt si dezavantaje, dar eu sunt multumit. Oricum, nu le poti avea pe toate.

  8. Catalin
    Posted January 14, 2010 at 11:46 pm | Permalink

    @brontozaurel.. ma rog, un hobby nu trebuie neaparat sa fie un refugiu. Daca e refugiu, atunci din start s-a creat premisa ca el sa devina nociv.
    Au mai fost si cateva reactii pe messenger (care au legatura cu comentariul tau), cu care sunt de acord, in mare parte. O sa dezvalui mai incolo.

  9. Posted January 14, 2010 at 11:49 pm | Permalink

    Hobby nociv ar putea fi jocurile [online sau nu]. Crează dependenţă şi uiţi de tine… se întâmplă să pui pe locul doi orice altceva sau pe altcineva, iar lucrul acesta nu poate fi decât negativ.

  10. Catalin
    Posted January 14, 2010 at 11:50 pm | Permalink

    @JorJ.. a spune ca sunt cautat e prea mult. O sa explic putin mai tarziu. Oricum, important e ca pot juca, din cand in cand.

  11. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:02 am | Permalink

    @fj.. bai, ce-i cu tine in seara asta? Esti beat sau doar magar?
    Tu stai foarte bine cu logica, totusi faci niste conexiuni… jeeesus!
    Nu, frate, am zis ca esti limitat pentru ca-mi zici ca ar trebui sa ma las de actorie, doar pentru ca-s varza, desi eu tot iti spun ca asta nu are relevanta, ci important e ca-mi place.

    Pai cum dracu sa nu mi le dezvolt, omule, daca mi le exersez? Ca doar nu am un burete pe post de creier. E inevitabil, evolutia exista. Ca nu am o evolutie prodigioasa, ca altii, care sunt croiti pentru asa ceva, e partea a doua.

    Inca ceva: am vaga banuiala ca ninja astia pe care i-ai cunoscut tu mi-ar aprecia parcursul mult mai bine fata de tine, chiar daca, in mod ironic, se pisa pe mine cand vine vorba de imaginatie si creativitate.

  12. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:03 am | Permalink

    @Stefania.. tu esti la cealalta extrema cu aprecierile. :) )
    Dar merci.

  13. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:04 am | Permalink

    @vave.. amen to that. Prefer oricand actoria jocurilor.

  14. Posted January 15, 2010 at 12:06 am | Permalink

    Corect. Şi eu te prefer ca actor decât ca jucător. [deşi e cam mult spus, ştiu :P ]

    P.S. Explică-mi te rog ideea titlului, nu de alta dar la modul serios nu îi înţeleg legătura cu restul textului.

  15. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:09 am | Permalink

    El imi tot spune ca pur si simplu nu sunt bun la unele chestii, nu sunt croit pentru ele deci ar trebui sa ma las de ele.
    La fel spune si despre el: “nu o sa ma descurc niciodata in domeniul ala”, deci nu se apuca de nimic la care considera ca nu s-ar pricepe. Autoconservare. :P

  16. Posted January 15, 2010 at 12:15 am | Permalink

    … şi deci “aşa îţi este scris”… să nu fii actor?

  17. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:16 am | Permalink

    Da. Nici macar amator. Nu am voie sa practic actoria nici pe post de hobby. :P

  18. fj
    Posted January 15, 2010 at 1:17 am | Permalink

    “am vaga banuiala ca ninja astia pe care i-ai cunoscut tu mi-ar aprecia parcursul mult mai bine fata de tine”

    ce parcurs, ma? tu nu pricepi ca singura schimbare la tine este ca te-ai izolat rau de tot si te-ai pisat pe toti oamenii din jurul tau, din cauza hobby-urilor tale? puteau sa fie jocuri online, poate sa fie blog, poate sa fie actorie – rezultatul e acelasi. si nu e bun.

  19. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 9:32 am | Permalink

    Dar daca erau jocuri online, nu era problema, pentru ca macar stiai ca asa imi sta in fire, ca doar sunt gamer. :) )

  20. Posted January 15, 2010 at 9:49 am | Permalink

    haha e career :) ) nu stiu ce-o fi fost in capul meu, mi-e somn
    si da, sunt convinsa ca e mai constructiv felul in care iti petreci timpul. nu o fi demn de premiul nobel rezultatul, dar in mod sigur iti aduce niste satisfactii personale :) eu intotdeauna voi incuraja hobby-urile

  21. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 10:31 am | Permalink

    Lasa, ca Oscar tot iau. :) )
    Uite, fj mai sus zice ca mi-am ALIENAT PRIETENII. Farm-Ville! :P

  22. Posted January 15, 2010 at 10:56 am | Permalink

    Poate ce nu intelege fj e ca tu nu studiezi actoria ca sa devii actor, ci ca sa iti imbunatatesti abilitatile tale :) Self-improvement. Si daca ai reusit sau nu, probabil e subiectiv, dar mie mi se pare ca esti destul de creativ, in nici un caz la stadiul de muratura. Fatul ca vrei si ca faci ceva in privinta asta merita oricum mai mult respect decat cei care sunt nascuti cu abilitati pe care nu si le dezvolta niciodata.

    Deci problema din cate am observat eu e ca tu nu iti petreci destul timp cu vechii prieteni, care se simt abandonati si (ei) nu inteleg de ce :P Propunerea mea e sa-l scoti la o bere, o sa-i treaca :D

  23. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 11:47 am | Permalink

    Acum am o perioada mai incarcata. Am un rol primit din scurt si trebuie sa-l pregatesc in 3 saptamani. Pentru ca am mult text si ptr ca vreau sa-mi iasa bine, nu am timp de iesit in oras. Dar e o exceptie. Mai sunt 9 zile din astea 3 saptamani si o sa fiu mai liber.

    Anyway, o sa pun o invitatie pe blog, pentru cine e interesat. :)

  24. Posted January 15, 2010 at 12:05 pm | Permalink

    Acum mi-am amintit o discuţie recentă cu un prieten ce este exact la fel cu discuţia de mai sus.
    Îi spusesem ca vreau să îmi cumpăr un aparat de fotografiat mai profi, şi el m-a întrebat de ce. Evident răspunsul a venit că vreau să fac poze şi vreau să învăţ să le fac bine. Scurtez dialogul:
    El: Acum toată lumea face poze şi e plin peste tot de fotografi.
    Eu: Voi fi şi eu, probabil unul dintre ei.
    El: Păi şi ce rost are? Vrei să vinzi poze pe internet?
    Eu: Nu. Vreau să învăţ să fac fotografii şi poate că peste câţiva zeci de ani, va deveni ceva mai mult decât o simplă pasiune. Nu ştiu…
    El: Peste câţiva ani aparatul ce vrei să îl iei acum va fi vechi şi va trebui să îţi iei altul şi altul şi altul. Şi dacă nu vrei să vinzi poze pe internet cum îţi vei scoate banii?
    Oricât încercam să îi explic, nu înţelegea şi pace că este un lucru pe care mi-l doresc de mult timp şi pe care o să îl fac… nu contează câţi bani “pierd”.

  25. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 12:12 pm | Permalink

    Pai pana la urma, ce sa faci cu banii? Sa-i ingropi doar in masini si apartamente?

  26. Posted January 15, 2010 at 12:20 pm | Permalink

    Să îi bei. :P
    ….
    Glumesc… habar n-am. Sunt anumite lucruri pe care nu o să regret niciodată că “am aruncat” banii. :)

  27. Posted January 15, 2010 at 2:27 pm | Permalink

    De o impolitete crasa “prietenul” asta al tau…
    Deja, “TREBUIE sa-ti gasesti alt hobby” e un amestec nepermis si agresiv in universul cuiva… si apoi argumentul: “pentru ca nu te vad EU actor” e de-a dreptul ( scuze), mârlanesc…
    Cuvantul “hobby” include, cred, ca si frantuzescul “loisir”, ideea de practica neprofesionala de placere, de ocupat timpul liber… Cine-ce are cu placerile tale?

  28. Posted January 15, 2010 at 3:01 pm | Permalink

    referitor la cearta voastra, mi se pare prosteasca. Fiecare face ce vrea, cand vrea, cum vrea. Nu trebuie sa-i dicteze nimeni nimic.
    Iar atata timp cat tu te simti bine sa faci acel lucru, fa-l!

    Mai stii cand ziceam ca piesa din decembrie e ultima in care joc? [ piesa e mult spus, sketch]
    M-am bagat la alta. Nu pentru ca ma cred super tare, dar imi plac colegii cu care joc si imi pot exersa mimica, etc.

  29. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 3:47 pm | Permalink

    @Karla.. de data asta ma vad nevoit sa-i iau apararea.
    Nu o iau drept impolitete crasa, pentru ca de la un prieten accept critici de genul asta.
    Chiar si daca ar fi venit de la un strain nu i-as fi dat prea mare importanta, probabil m-as fi amuzat.
    Faza cu ce crede EL nici nu am mai luat-o in discutie – dar intr-adevar, o persoana nu detine adevarul absolut, mai ales cand vine vorba de chestii relative, unde e chestie de gust si de conceptiile fiecaruia.
    Edit: si scuze pentru exprimare. E oribila.

  30. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 3:48 pm | Permalink

    @vave.. nici eu nu regret ca am dat bani pentru actorie.
    @Mada.. bravo. Iti urez mult succes. Important e sa te simti bine, nu trebuie sa dai pe spate audienta din prima, ca sa joci.

  31. Posted January 15, 2010 at 4:46 pm | Permalink

    :) )
    Se vede ca esti foarte tânar…
    Peste vreo cativa ani o sa inchizi usa celor carora nu le-ai facut nimic, niciun neajuns si care-si permit astfel de critici…:)))

  32. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 5:59 pm | Permalink

    Foarte posibil. :)
    Totusi, cand vine vorba de prieteni vechi, accept multe chestii.

  33. Posted January 15, 2010 at 10:32 pm | Permalink

    Da, ştiu unul. Cîntatul. Cîntatul meu la karaoke. Este nociv pentru ascultători :) )

  34. Posted January 15, 2010 at 11:34 pm | Permalink

    amandoi sunteti copaci.

    critica sa este destructiva, nu constructiva: te demoleaza. si probabil o face pentru ca este invidios, altfel n-ar repeta intr-una ca nu-i. este cam ca cei care zic “nu-s rasist, da’ sa moara toti tiganii”.

    iar tu spui si tu prostii. cum adica “nu conteaza calitatea”?! calitatea conteaza, dar ce vrei tu sa zici si nu reusesti este ca placerea da a (te) juca intrece satisfactia lucrului bine facut, si calitatea este in plan cel putin secundar.

  35. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 11:49 pm | Permalink

    @zamo.. pai cred ca asta vreau sa zic, dar nu mi-am ales bine cuvintele (?)
    Nu e vorba ca nu conteaza calitatea, ci ca nu conteaza ca nu reusesc sa aduc calitate prin ceea ce fac, daca ma simt bine in the process. Calitatea conteaza si incerc sa o aduc cum pot – raportand-o la felul in care ma vad pe mine si la aptitudinile mele de la momentul respectiv. Important e sa vin de fiecare data cu ceva nou. :)

  36. Catalin
    Posted January 15, 2010 at 11:51 pm | Permalink

    @alpha.. “you aiin’t nothin’ but a hound dog..” Auuuuu :)

  37. Posted January 16, 2010 at 1:06 pm | Permalink

    “Gura lumii” de Tudor Arghezi :)

    n-ai cum sa asculti si sa faci intocmai dupa “parerea tututor constructiva” :) …fiindca nu e aceeasi exact la toata lumea, ci fiecare o are diferita…ori putin ori mai mult;

    insa nimeni nu ar trebui sa-si impuna “parerea” lui asupra altuia, oricat de constructiva si corecta total ar crede ca este…pt ca oricum n-are cum sa fie total corecta atata timp cat nu tine cont de subiectivatea personala si experienta limitata pe care are la un moment fata de un moment viitor(intotdeauna sunt turnuri/intorsaturi de lucruri care te mira :) )…plus ca din nou sunt altii care nu cred exact la fel

    …si nu au cum sa aiba toti dreptate “total”:)

  38. Posted January 16, 2010 at 1:16 pm | Permalink

    ps: la blog, cat mai ales la textele comice de pe el, da-mi voie sa-i spun prietenului tau…ca din perspectiva mea de om de meserie(adica care am treaba si am facut deja profestionist in domeniu asta), anume
    doar atat:
    esti bun spre foarte bun.

    am citit mai multe texte comice bune la tine, unele dintre ele foarte bune si care m-au distrat foarte tare.

    spor, ca le ai ! :)
    astept sa mai citesc, si sa ma mai distrez cand o fac, din nou.

  39. Catalin
    Posted January 16, 2010 at 1:19 pm | Permalink

    Fiecare isi poate da cu parerea relativ la experienta lui de pana atunci.
    Iar viziunea ta fata de un domeniu e in stransa legatura cu aspectele vietii pe care le-ai explorat pana la momentul respectiv.

  40. Catalin
    Posted January 16, 2010 at 1:20 pm | Permalink

    Legat de PS: sper sa imi revin si sa am timp sa mai scriu si texte de genul ala. Multumesc.

  41. Posted January 16, 2010 at 4:13 pm | Permalink

    Eu cred ca nu trebuie sa te justifici in fata colegului, oricum el are o vedere cam limitata si crede ca ce percepe el aia e. Nu isi da seama ca mai sunt si alte perspective. Poate ar trebui sa se gandeasca serios sa mai iasa din cochilia lui. Sa isi descopere si el ceva pasiuni.

  42. Catalin
    Posted January 16, 2010 at 4:35 pm | Permalink

    Haha, good one. El sa se schimbe? Never. :D

  43. Posted January 16, 2010 at 5:23 pm | Permalink

    ma, mie nu mi s-a parut ca n-ai avea talent. asta din ce-am vazut eu pana acum. si da, cata vreme vorbim de o pasiune care te face fericit, de ce sa renunti?
    Hai, dai mai departe cu jucatu’

  44. Catalin
    Posted January 16, 2010 at 8:33 pm | Permalink

    Multumesc. Tie si celor care m-au incurajat mai devreme. Sunteti prea buni cu mine. :)

  45. Posted January 17, 2010 at 11:28 pm | Permalink

    :o ) keep acting daca iti face placere …
    bafta!

  46. Catalin
    Posted January 17, 2010 at 11:33 pm | Permalink

    I will, thanks. :)

  47. Posted January 26, 2010 at 2:20 pm | Permalink

    Totuși, unde era critica constructivă de care zicea amicul tău?

  48. Catalin
    Posted January 26, 2010 at 3:11 pm | Permalink

    Eh, nu stiu. :)

One Trackback

  1. By eu si “afara” « Sillyterra's Blog on January 26, 2010 at 6:36 pm

    [...] pe unul din blogurile pe care le mai urmaresc din cand in cand(http://reinvented.ro/toate/asa-iti-este-scris/)despre critica adresata unei persoane.Poate uneori e bine sa fim criticati si “treziti” [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting