Random thought #12

De ce e atat de apreciat Slumdog Millionaire?
Sa fie oare din cauza ca majoritatea oamenilor au conceptii mediocre despre viata si no common sense at all? Sau poate filmul e incadrat in categoria Fantasy si nu stiam eu, atunci ar avea o scuza.
Toata lumea viseaza sa castige la loterie in loc sa viseze la lucreze pentru a avea o viata iesita din comun. Poate am luat filmul prea in serios, dar ideea ca toate intamplarile care au marcat personajul principal s-au regasit in intrebarile de la concurs e banala. Statistic, sansa sa ai o cultura generala care tinde spre zero, dar sa ti se puna fix intrebarile care se mapeaza la ea.. tinde spre zero. :)

De-asta zic ca cei care au propulsat filmul pe locul 41 in IMDB sunt niste roboti care viseaza la o viata mai buna, dar asteapta sa le pice norocul din cer. Oamenii sunt atat de egoisti si superficiali incat isi inchipuie ca ar merita o astfel de soarta. “Da, eu merit sa castig la loterie pentru ca sunt cel mai [fill dots here]“. Va zic eu: a castiga 1 milion de euro nu inseamna mare lucru. Pentru ca ramai aceeasi persoana (eventual scoti la iveala niste trasaturi pe care le ascundeai pana in momentul ala). Daca-i castigi prin munca, e cu totul altceva, pentru ca iti dezvolti o groaza de calitati pe parcurs, iti traiesti viata, iar in final apreciezi altfel banii respectivi.

Cred ca mi-am irosit timpul scriind textul de mai sus. De fapt explicatia pentru ratingul IMDB e mult mai simpla. In medie, apar 1-2 filme romanesti decente pe an. Daca va uitati pe IMDB, o sa vedeti ca au note peste 8. Iar comentariile sunt de genul “Super tare.. Romania rulez”. Ei, ganditi-va ca populatia Indiei se ridica la 1 miliard, give or take.

Singurul lucru care mi-a placut la acest film a fost ambitia personajului principal si faptul ca s-a inscris la concurs din alte motive decat cel al imbogatirii peste noapte. Dar oricum m-a plictisit de moarte, in ciuda povestii de dragoste. Prefer [si nu mi-e rusine sa recunosc asta] sa ma uit la filme siropoase (aka chick flicks), chiar imi plac unele, pentru ca povestile trase de par din genul asta de filme sunt muuult mai plauzibile decat cea din Slumdog Millionaire.

Sunt atatea lucruri in neregula cu filmul asta, incat ma rezum la a enumera primele 3 care-mi vin in minte:

  • faza in care personajul principal a cazut in rahat (umorul cu rahat functioneaza intotdeauna. Genial. GENIAL!) contrasteaza cu restul filmului.
  • filmul s-a lasat cu happy-end, in care se derulau fazele importante din film cu muzica lacrimogena pe fundal. Uhm.. inclusiv faza in care era acoperit de rahat. Eu apreciez ironia. Adica faci un film la misto si iei si Oscar pentru asta. :)
  • la ultima intrebare din concurs putea raspunde si un copil de 5 ani: “Care e cel de-al treilea muschetar, in afara de Porthos si Athos?”

Si pentru ca postul asta s-a transformat din gand aleator in articol in toata regula, m-am documentat si am cautat review-uri negative pe IMDB (ratia e cam 1 la 15 pozitive).

Slumdog Millionaire was one of the WORST movies I have ever seen.
Talk about disjointed.
[..] Since when is Millionaire a live show?
[..] How did the girl learn how to drive with an abusive husband?
Why did the brother want to die in a bathtub of money rather than escaping himself?
[..] Why are all of the questions laid out in the same exact chronological order as his life?
All of the other things wrong with this movie that I won’t even bother pointing out.
This movie was awful.

Un review constructiv

Most overrated movie of the year.
[..]
Boyle should restrict himself to zombie movies.

Si preferatul meu:

Clunky and contrived Bollywood snoozer in a sticky bubblegum wrapper.
[..]
What a deplorable way to waste away 2 hours. Since it received no less than 8 Oscars, I foresaw that it would not be of my liking, but I was frankly still baffled that the picture did not even meet my poorest of expectations.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. Random thought #46
  2. Random thought #47
  3. Random thought #5
  4. (Not so) Random thought #9

This entry was posted in random thoughts and tagged , , , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

18 Comments

  1. Posted March 2, 2009 at 6:55 pm | Permalink

    @Catalin – “la ultima intrebare din concurs putea raspunde si un copil de 5 ani: “Care e cel de-al treilea muschetar, in afara de Porthos si Athos?” ”

    Iti reamintesc faptul ca la “Vrei sa fii miliardar?” intrebarea finala – cea de un miliard de lei – adresata de Virgil Iantu castigatorului a fost: “Cum era supranumit Rodrigo Diaz de Bivar?” iar singura varianta decenta de raspuns era “Cidul”. Celelalte 3 variante erau in asa fel concepute si rostirea lor de catre Iantu a fost in asa fel realizata incat doar daca erai rezident la Socola nu nimereai. Poate ca de la noi s-o fi inspirat regizorul …

    Chiar nu trebuia sa fii geniu, chiar nu trebuia sa stii care era originea termenului hispanic de EL CID, chiar nu era nevoie sa intelegi ca in arabica SAYYD insemna stapan si lord, si nu era nevoie sa stii nici legenda Castiliei nici sa ai notiuni despre lupta dintre Leon, Castilia si Mauri, nu era nevoie sa iti amintesti de Motamid cel intelept de la Zaragoza sau de Yusuf cel insetat de sange… trebuia doar sa fii prezent si sa raspunzi la intrebarea “nu-i asa ca e asa?”; trebuia doar sa fii acolo, pe scaunul ala a carui singura menire era sa il gazduiasca pe fericitul posesor al premiului de miliard, indiferent daca era sau nu posesorul bagajului de cunostinte necesar pentru a raspunde la intrebare. Deci se poate. Eu ii acord prezumtia de pertinena scenei in care intrebarea de final este cea cu cei 3 muschetari.

    In privinta caracterului meritoriu al filmului care ar fi condus la decernarea premiului… sa nu intram in detalii. E un film indian. Punct. E un premiu acordat din considerente mai putin legate de recunoasterea valorii unui produs artistic… Sunt si filme indiene de valoare precum “Valea Florilor” – ti-l recomand. Dar pana si pentru o nominalizare la Oscar e nevoie de ceva specific societatii de consum moderne – Backup :)

  2. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 7:43 pm | Permalink

    OK, fair enough. Recunosc ca nu prea m-a pasionat show-ul asta.
    Inseamna ca pentru cei de la prima a meritat “investitia”. Adica isi doreau ca cineva sa castige.. isi faceau reclama prin chestia asta. :)

  3. Posted March 2, 2009 at 7:48 pm | Permalink

    Mie mi-a placut SM de la prima vizionare. De ce? Modul ingenios in care sunt construite scenele (anacronic) – nu e mare noutate insa a fost bine folosita. Filmul in sine nu isi propune sa fie realist, ci de la ideea ca totul are un sens (”D: It is written”), ca binele invinge raul, ca eroul trebuie sa treaca printr-o serie de incercari, a treia oara (parca) reuseste sa o salveze pe *ea* din mainile aluia rau; in the course of this e tradat. Da, e pe structura unui BASM.

    Argumentele aduse in review-ul (primul) mentionat sunt absurde, astfel:
    1 – intamplari si personaje fictive => au schimbat un detaliu despre show. so?
    2- nu e concludent
    3 – pentru ca e un sacrificiu simbolic – raul trebuie sa dispara (toti aia rai mor in film)
    4 – pentru ca povestea nu are pretentia sa fie reala, ci numai layed out in familiar circumstances – emisiunea, the slums, schimbarile din India

    Pentru ca e o poveste scrisa de un indian, e bazata pe principiile artei lor si a conceptiei lor despre viata: destin, cauzalitate, dreptate, mai stiu eu ce… Dansul de final m-a zgariat si pe mine pe retina, dar iar se incadreaza in ideea de “arta din India”. Celebrate diversity, povestile americane si vest europene nu-s mai inteligente sau mai veridice. Happy end e iar o trasatura a filmelor de acolo si a basmelor, dar merge la fel de bine si pe tipar hollywood.

    In viata tipului sunt intamplari haioase, dramatice sau tragice. Nimic neobisnuit. Ultima intrebare e simbolica. Daca te-ai uitat bine, pers principal ii zice lu frate-su ca vrea sa o cheme in adapost pe fata, ca ea ar putea fi al treilea muschetar. Insa niciunul din ei nu stia numele celui de-al treilea muschetar, deci la ultima intrebare se reveleaza totul – adica ceea ce tipul nu a stiut toata viata.

    Si nu cred ca incurajeaza ideea de castig nemeritat, mai degraba merge pe principiul ca un om poate sa fie consecvent toata viata lui urmaririi unui scop. In cazul asta, iubire si plus tipul vrea sa o salveze pe tipa.

    In…mai putine cuvinte: filmul nu trebuie citit ca o serie de evenimente implauzibile, ci ca o combinatie de simboluri care duc catre o concluzie si o serie de principii idealiste. Adica basm urban :D Fiecare bucatica din el e plauzibila, insa intregul nu :)

  4. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 7:58 pm | Permalink

    Of, ma enervezi ca ai pus un comentariu atat de bine argumentat. :P
    Nu vreau sa te contrazic, pentru ca, in felul in care ai inteles filmul, ti-a placut si l-ai apreciat.
    Ideea e ca.. I kinda sensed cateva din lucrurile pe care le-ai mentionat (adica scopul unor scene si motive din film), dar nu m-a convins pe mine. M-a plictisit de moarte. Si.. in ignoranta mea, recunosc ca nu m-a pasionat niciodata cultura indiana. :)

  5. Posted March 2, 2009 at 8:00 pm | Permalink

    Subscriu Luanei…si mie mi-a placut filmul …:)

  6. Posted March 2, 2009 at 8:05 pm | Permalink

    :) ) thanks. Nici pe mine nu m-a pasionat insa e “defect profesional” sa nu desconsider trasaturi culturale. Pe mine asta m=a convins, in schimb Benjamin Button m-a facut sa sforai, a fost filmat cam ciudat pe ici pe colo, foarte mult holldwood-sirop… Ala dupa mine a fost rateu :) ) At least SM brought smth new :D Am mai zis=o si o mai zic: in sfarsit a stiut cineva sa profite de experienta uriasa din filmul si muzica indiene; in el am vazut mult mai multa unitate (ca si concept si cum a fost gandit overall) decat in Benjamin Button… Chiar, l-ai vazut?

  7. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 8:08 pm | Permalink

    Nu.
    Si am asteptari mai mari de la el. Chiar sunt curios daca o sa-mi placa mai mult decat Slumdog. :)

  8. Posted March 2, 2009 at 8:10 pm | Permalink

    E mai lung si mai boring. Ideea din spatele lui e interesanta dar…dar… A, si daca ma gandesc si acolo e tot vb de destin, iubire, de-astea :) ) Vb dupa ce il vezi

  9. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 8:14 pm | Permalink

    O sa dureze ceva pana o sa-l vad. Nu am asteptari prea mari de la el. :)

  10. Posted March 2, 2009 at 8:18 pm | Permalink

    Ah…mie mi-a placut si asta…poate din cauza lui Cate Blanchett…care joaca bestial…si mi se pare de o finete deosebita…:)

  11. Posted March 2, 2009 at 9:16 pm | Permalink

    Angi: si mie imi place Cate Blanchett insa per ansamblu pt mine filmul ala nu s-a legat deloc… Exceptional e insa Revolutionary Road – Kate Winslet e (iar) geniala, tensiunea psihologica e bine cladita… Un pic de substanta acolo :P Recomand :D

  12. Posted March 2, 2009 at 10:41 pm | Permalink

    N-am vazut Slumdog Millionaire si nici nu ma grabesc sa il vad. In schimb, am vazut The Strange Case of Benjamin Button si mi-a placut.

    Hehe, eu am filme care mi-au placut si in cazul carora mi-e imposibil sa argumentez de ce mi-au placut. Cultura asta e o chestie atat de subiectiva. Sunt oameni carora nu le place Eminescu sau, eu, stiu, Pollock.

    Mai demult mi s-a cerut la munca sa fac niste recomandari (literat fiind) pentru colegii mei ingineri, insa am motivat ca nu pot recomanda lucruri decat cu mentiunea “mie mi-a placut, poate va place si voua”

  13. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 10:43 pm | Permalink

    Pai trebuia sa le recomanzi un film cu vampiri si multa actiune, sunt convins ca se potrivea si cu gusturile lor. :)

  14. Posted March 2, 2009 at 11:02 pm | Permalink

    Si mie mi-a placut Benjamin Button. Nici nu am realizat cand s-a terminat. Mi s-a parut foarte interesanta ideea sa te nasti batran si bolnav si sa intineresti pe masura ce inaintezi in varsta. Jocul actorilor e unul foarte bun, iar machiajul e exceptional.

  15. Posted March 2, 2009 at 11:04 pm | Permalink

    Subscriu la Revolutionary Road. E foarte tare. Cît despre SM, văd că a creat polemici serioase. Nu l-am văzut, dar cred că o să risc zilele astea. Să vad şi eu care e faza, frate!!! Că toată lumea vorbeşte şi eu casc gura ca Păcală.

  16. Catalin
    Posted March 2, 2009 at 11:12 pm | Permalink

    “Revolutionary Road” – alt film pe care nu l-am vazut. Am restante serioase, se pare. :)
    Alphadog.. I guess it’s ok to watch. Dar nu cred ca o sa te marcheze. Astept parerea ta.

  17. Posted March 2, 2009 at 11:29 pm | Permalink

    Alphadog probabil nu o sa ramai cu gura cascata, nu e genul ala de film (sincer singurele care au avut efectul asta asupra mea au fost Magnolia si 4,3,2, din motive diferite). enjoy SM :)

  18. Posted March 22, 2009 at 11:03 pm | Permalink

    tocmai am vazut si eu filmul. la mall. singura, din nou. cred ca-mi fac abonament de weekend.

    filmul mi s-a parut extraordinar de inspiring! am depasit o data cu asta toate traumele mele de la ultimele 2 servicii (agent call center la indieni si agent vanzari la israelieni in UK) si mi-am dat seama ca lumea e mult mai mare decat o vedeam eu… nu mai argumentez de ce mi s-a parut super filmul, ca au scris altii f frumos deasupra.

    btw, notiunea de destin iti e straina? ia vezi in ce articol mai scrii maine despre Freida Pinto si despre cupa ei la sutien… si apoi te faci ca ploua!

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting