Motivul motivelor blogosferice

Va mai zic o data: NU mai faceti asta! :P

Va mai zic o data: NU mai faceti asta! :P

Exista un gen de subiecte care sunt abordate periodic in blogosfera. Orice ai face, nu te poti feri de ele, sunt pe toate routele (bad IT-related joke here). Pentru o vreme m-a secat mult lucrul asta, insa incercam sa fiu cumpatat si sa nu dau frau liber primului impuls: “despre ce naiba scrii, nu puteai sa abordezi un subiect mai putin trivial?”.

Asemenea subiecte, precum motivele din operele literare, se perpetueaza de la autor la autor. Pe masura ce unii scriitori din blogosfera capata mai multa experienta, abordeaza alte subiecte, isi rafineaza stilul pana cand ajung sa li se para rasuflate cele dintai. Iar apoi, aproape fara exceptie, vor trece la pasul urmator: vor scrie un articol in care-si vor arata indignarea fata de abordarea “acelorasi idei insipide” pe bloguri. Sau fata de cei care abordeaza intr-un mod plicticos/superficial o tema.

Fara sa-si dea seama ca, la randul lor, au reinviat motivul motivelor blogosferice. Probabil unul dintre cele mai abordate subiecte in blogosfera romaneasca. Si unii chiar zic bine. Articolele scrise cu naduf sunt printre cele mai reusite.

In timp, insa, mi-am dat seama ca aceste idei pot servi unora. Iata cateva puncte ce sustin afirmatia:

Blogul si ideile unui autor sunt ca un copil in plin proces de invatare. La inceput e curios in legatura cu tot ce se petrece in jurul lui, dar, pe masura ce creste, capata din ce in ce mai multa experienta, iar gandurile sale devin din ce in ce mai coerente.

Putina empatie? Orice idee fumata a fost proaspata la un moment dat, poate chiar ai perceput-o ca pe o revelatie. Daca nu o mai vezi ca pe o noutate, inseamna ca ai trecut la nivelul urmator, insa altii nu au ajuns inca acolo, nu sunt pregatiti pentru interpretari mai complexe ale unei teme. Cu toate astea, daca articolul a fost scris cu sinceritate si nu pentru trafic, vor primi feedback valoros de la comentatori si il vor asimila.

Comunitatea din jurul unui blog va evolua si ea, odata cu autorul. Ca sa nu mai zic ca, in momentul in care va incepe sa piarda din cititori, isi va pune semne de intrebare fata de calitatea continutului blogului sau a formei in care il prezinta si va incerca sa scrie mai bine, pentru a-i recastiga.

As mai adauga ca ideile din blogosfera sunt un pic mai valoroase decat media. Depasesc lejer subiectele abordate la colt de strada sau in tabloide, iar uneori concureaza cu jurnalismul de calitate. Asta ajuta cititorul generic, indiferent ca e blogger sau nu, indiferent ca are succes sau nu.

Iar notiunile evolueaza, prin maturizarea autorilor si a blogosferei, in general. Prin discutii. Nu de putine ori mi-am rafinat felul in care vad o problema in urma unui schimb de comentarii, pentru ca, peste putin timp, sa folosesc acelasi argument intr-un schimb de comentarii de pe blogul altcuiva. Da, cred ca blogosfera evolueaza, iar incepatorii realizeaza repede ca au intrat pe o “piata” semi-saturata si trebuie sa se autodepaseasca, sa fie creativi, pentru a fi bagati in seama de cineva.

In concluzie, exista multe cazuri fericite in care tratarea intr-o anumita maniera a unui motiv blogosferic e doar o etapa dintr-un proces de maturizare. In mod similar, poti observa cum se transforma o persoana analizand felul in care au evaluat laitmotivele blogului sau.

Voteaza articolul pe FTW

Disclaimer: nu, nu ma refer chiar la ORICE subiecte. “Unde-mi sunt comentatorii” nu e un subiect constructiv, nu intereseaza pe nimeni. Si ar mai fi exemple..

Update: Acest subiect a fost cel mai votat in cadrul pollului de aici, cu 13 voturi din 28 (46%).
Musashi, am retinut cererea ta – sa scriu despre revelionul bloggerilor. :)
Cineva a mai votat pentru: “Scrie ba si tu de gagica aia de 30 de prin regie”. Care, ba?? :) )

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (1 votes, average: 7.00 out of 7)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. La ce foloseste acest “bullshit-rhetoric”?
  2. Retrospectiva
  3. Motivul pentru care-mi plac cartile cumparate de la anticariate
  4. Ce vor barbatii

This entry was posted in blogosfera. Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

18 Comments

  1. Posted November 25, 2009 at 2:12 am | Permalink

    A, da ? Noa daca te dai iexpert, ia identifica-mi trei bucati de astfel de motive pe Trilema. Am zis. :D

  2. Catalin
    Posted November 25, 2009 at 9:40 am | Permalink

    Motive sau laitmotive? Ca de-alea se gasesc. :)

  3. Posted November 25, 2009 at 12:11 pm | Permalink

    ma simt :p

  4. Posted November 25, 2009 at 12:54 pm | Permalink

    Hehe, pai de-alea de care faci vorbire in post, io stiu ?

  5. Catalin
    Posted November 25, 2009 at 1:03 pm | Permalink

    @Adia.. ti-am zis ca scrii bine, dar ai tu o parere proasta despre tine. :)
    @Mircea.. mai, eu pot sa gasesc la tine subiecte care au fost abordate si de altii, dar important e si felul in care le tratezi. So you’re off the hook. :)

  6. Posted November 25, 2009 at 3:30 pm | Permalink

    Lumea nu vine pentru filosofie pe bloguri ci pentru ambalaje frumoase si colorate.

  7. Catalin
    Posted November 25, 2009 at 6:53 pm | Permalink

    @krossfire.. ai dreptate, cel mai mare segment al cititorilor de bloguri asta isi doreste. M-am legat si de ambalaje in articol, nu doar de ideile prezentate. Cred ca “frumos si colorat” difera de la cititor la cititor, in functie de capacitatea lui de intelegere. :)

  8. Posted November 25, 2009 at 9:31 pm | Permalink

    fumatul ideilor naste dependenta. nefumatul, naste monstri (parafrazandu-l p-altul). am zas!

  9. Catalin
    Posted November 25, 2009 at 9:32 pm | Permalink

    Si bine zâs-ai, Zamolxis. :)

  10. Posted November 26, 2009 at 8:39 am | Permalink

    Pana la urma e normal sa vezi o evolutie si in activitatea de pe blog, ca si-n viata. Omul se mai rafineaza, mai creste si asta se simte si in schimbarea de abordare a temelor respective. Insa nu cred ca e trebuie sa uiti de unde ai plecat. Hai sa-ti zic o chestie pe care mi-a spus-o mie un amic psiholog candva. Oamenii sunt “indignati” sau “urasc” ceea ce regasesc in altii ca sunt chiar ei, la fel cum le place sau iubesc cla altii ceea ce au ca trasatura sau potential in ei. Uita-te atent prin jur, ai sa vezi cum fiecare respinge violent ceva ce are la randul lui ca trasatura, ca si cand si-ar privi defectele intr-o oglinda si detesta ceea ce vede. Deci asta ar explica un pic de ce exista tendinta de a te indigna asa impotriva a ceva ce obisnuiai sa scrii chiar tu.

  11. Catalin
    Posted November 26, 2009 at 9:54 am | Permalink

    Da, eu nu suport sa vad persoane mai timide decat mine, de exemplu. Pentru ca ma vad pe mine acum cativa ani. :)

  12. Posted November 26, 2009 at 10:38 am | Permalink

    eu nu suport oameni care interpreteaza prea mult lucrurile de inteleg complet altceva, ma scot din sarite. si eu faceam asta :) )

  13. Catalin
    Posted November 26, 2009 at 10:41 am | Permalink

    Cred ca asta e o chestie de incredere in sine.. Cand esti mai sigur pe tine nu mai analizezi fiecare gest al persoanelor din jur..

  14. Posted November 26, 2009 at 10:55 am | Permalink

    da si nu numai, uneori e o lipsa de incredere in ceilalti, cumva ai impresia ca toti vor sa-ti faca rau. o prostie.

  15. Catalin
    Posted November 26, 2009 at 12:42 pm | Permalink

    Pai lipsa de incredere in ceilalti porneste, de obicie, de la lipsa de incredere in tine.
    Asta daca nu cumva cei din jurul tau sunt toti superficiali, etc.

  16. Posted November 26, 2009 at 12:48 pm | Permalink

    nu neaparat, uneori apare in urma unei experiente neplacute si doar dureaza un pic pana iti trece. sa-i zicem o mica trauma. dar in general, ai dreptate.

  17. Posted November 30, 2009 at 3:02 pm | Permalink

    servus…
    da, lucrurile evolueaza ;)
    numai bine!

  18. Catalin
    Posted November 30, 2009 at 4:13 pm | Permalink

    E bine ca nu sunt singurul de parerea asta. :)

3 Trackbacks

  1. By polimedia.us/fain/ on November 25, 2009 at 1:43 am

    Motivul motivelor blogosferice – A blog on evolution…

    Exista un gen de subiecte care sunt abordate periodic in blogosfera. Asemenea subiecte, precum motivele din operele literare, se perpetueaza de la autor la autor. Pe masura ce…..

  2. [...] concluzie, textele de pe succesdublu au utilitatea lor, dar e loc de mai bine. Astept sa fiu inspirat. (No Ratings Yet)  Loading …   [...]

  3. By Retrospectiva | A blog on evolution on March 13, 2010 at 3:18 am

    [...] 25 noiembrie 2009 – am discutat despre felul in care un blogger necizelat, care abordeaza subiecte rasuflate influenteaza in mod pozitiv evolutia blogosferei ca intreg, in “Motivul motivelor blogosferice”. [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting