5 tactici pentru un blogging eficient si 5 feluri in care se pot intoarce impotriva ta

Dupa cum stiti, pun accentul pe creativitate si originalitate in personal blogging. Mai sunt de parere ca ideile bune trebuie apreciate la adevarata lor valoare, iar realistul din mine nu se dezminte, deoarece cred ca articolele unui blog trebuie gestionate intr-un mod eficient (cred in conceptul de optimizare a bloggingului ca ansamblu).

1. Alege momentul optim pentru a valorifica o idee.

Pastreaza o parte din ideile bune pentru mai tarziu. O idee geniala de articol (dupa standardele tale) nu are acelasi impact cand ai cateva vizite pe zi. Ideile bune ies la suprafata, le promoveaza altii (word-of-mouth). Doar ca trebuie sa existe suficiente guri care sa te citeasca. :)

2. Pregateste terenul inainte de lansarea unui articol excelent.

Din nou, zic “excelent” relativ la articolul mediu al bloggerului in cauza. Se presupune ca daca investesti cateva ore ca sa dai ce-i mai bun din tine, vrei sa fii apreciat pentru asta, sa castigi macar un cititor fidel. Continutul ultimelor articole ar trebuie sa fie original, de interes general. In felul asta maresti sansele ca un vizitator nou sa devina abonat (va aprecia ca articolul “excelent” n-a fost un accident).

3. Alterneaza ideile de promovare cu articole muncite.

Sa zicem ca folosesti o metoda de promovare: reclama pe un site, o campanie, un guest post, etc. Trebuie sa fii pregatit pentru traficul generat. E pacat sa ai 50 de vizitatori noi pe care sa nu ai cu ce-i atrage. Ca sa fac o analogie, e ca si cum ai organiza un yard-sale, i-ai face reclama in tot cartierul, dar n-ai avea decat 2-3 produse de vanzare sau l-ai amana in ultimul moment.

4. Cel mai puternic mod de a-ti atrage abonati e de a te ridica la nivelul ideilor sustinute.

Aici se face diferenta intre cei care isi pun eticheta de “blogger de succes” (la fel cum eleva s-a facut “porno” sau braileanca s-a facut “sexy”) si scriu articole total neconvingatoare, doar-doar or mai pacali vreun naiv, respectiv cei care confirma. Nu zice nimeni ca trebuie sa “taci si sa faci”, dar daca te lauzi, trebuie sa ai cu ce.

Studiu de caz: pentru ca prefer ideea de blog creativ celei de blog tabloid, am lansat apelul la imaginatie, o leapsa in care fiecare blogger trebuie sa scrie despre un obiect pe care-l aleg eu. Ideea poate parea plictisitoare la prima vedere, asta fiind motivul pentru care am lansat apelul respectiv dupa ce am scris povestea unei esarfe. Am fost surprins de impact: majoritatea persoanelor au onorat-o si mi-au mai cerut-o peste 10 persoane. Exemplul mi se pare relevant, nu vreau sa ma laud.

5. Serii sau articole scrise in acelasi stil.

Daca initiezi o serie pe o anume tema sau scrii mai multe articole intr-un anume stil, poti castiga cititori de nisa. Aici e si o chestiune de noroc: daca cineva e interesat de subiect, dar nu il convingi din prima, va fi necesar sa mai “nimereasca” 1-2 articole din seria respectiva ca sa devina abonat.

The Flipside

In afara punctelor insirate mai jos, cea mai mare problema e timpul. Pentru ca e usor sa iti faci un plan, dar e mai greu sa te tii de el avand la dispozitie cateva ore pe zi. Nu e ca si cum ai putea sa-ti faci o diagrama Gantt cu toate activitatile legate de blogging pentru urmatoarele 6 luni si sa te tii de ea. :)

1. Proasta sincronizare.

In cele mai multe cazuri, o idee nu e suficienta pentru a castiga un cititor fidel. Ce ai scris in penultimul articol? Dar pentru ziua urmatoare ce ai pregatit? De data asta nu ma refer la contrastul dintre un articol bun si un articol de umplutura, ci la contrastul dintre idei. Sa zicem ca-ti intra trafic pentru ca ai scris un articol despre dragoste, dar in urmatoarea luna se intampla sa scrii doar articole despre politica si muzica preferata.

2. Incongruenta cu unele idei mai vechi.

Asta e o problema de care se plange majoritatea bloggerilor: ai cateva zeci de drafturi expirate. Nu te mai atrag subiectele respective (pur si simplu te preocupa alte lucruri)  sau felul in care ai abordat un subiect pe ciorna, in urma cu cateva luni, nu se potriveste cu atitudinea de acum. Solutia e sa pastrezi mai putine drafturi si sa tratezi o parte din subiecte inainte sa-ti pierzi interesul pentru ele.

3. Dispare entuziasmul.

Cam nasol, dar e inevitabil: nu poti scrie articole cu acelasi entuziasm cu care ai facut-o in primele 3 luni de blogging. Asta e natura umana, se instaureaza obisnuinta. Daca nu ar fi asa, as juca si acum Diablo 2 (de fapt, ce vorbesc? Probabil acum as fi la nivelul 100 si ceva pe Chuckie Egg [joc pe care l-am jucat in 1991]).
Un blogger ambitios trece peste asta. Doar ca, daca dispare entuziasmul, scade frecventa cu care produci idei si calitatea lor. Iar daca asta nu era suficient, arunca o privire la urmatorul punct.

4. A stabili standarde din ce in ce mai greu de atins.

A trecut mai mult de o luna de cand am scris cele mai bune articole (din punctul meu de vedere). Nu am mai scris la acelasi nivel in ultima vreme, iar asta ma enerveaza. Nici tagline-ul blogului nu ma ajuta prea mult. :)
Daca si tu esti perfectionist/elitist, cu siguranta cunosti senzatia. Presupunand ca treci peste, o parte din cititorii tai n-o sa o faca.

5. Frica de a folosi asii din maneca.

Sa zicem ca tii niste idei pentru a le folosi la momentul oportun. Te incapatanezi sa publici articole de exceptie doar cand esti in ascensiune, insa interesul pentru blogul tau scade, pentru ca scrii doar articole mediocre. Se creeaza un cerc vicios. La fel ca la punctul 3, e bine sa eliberezi din idei, ca sa produci unele noi.

Voteaza articolul pe Blogoree

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars (1 votes, average: 7.00 out of 7)
Loading ... Loading ...


    Articole asemanatoare:
  1. Un pic mai sincer
  2. Despre mine
  3. Cookie monster
  4. Personalitatea mea

This entry was posted in blogosfera and tagged , , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

19 Comments

  1. Posted April 10, 2009 at 10:30 pm | Permalink

    daca nu puneai disclaimer parca nu era articolul tau…

  2. Posted April 10, 2009 at 10:33 pm | Permalink

    Pe mine ma cam caracterizeaza punctul 3: Dispare entuziasmul

    Chestia e ca exact dupa vreo 3 luni mi-a cam disparut si mie :P

  3. Catalin
    Posted April 10, 2009 at 10:41 pm | Permalink

    @Stefania.. da, nu e in stilul meu. Pe de alta parte, am mai experimentat si in alte dati.
    @Moretta.. cred ca asta cu entuziasmul e cea mai intalnita problema la bloggeri.

  4. Posted April 10, 2009 at 10:43 pm | Permalink

    am mai descoperit un punct forte al lui catalin… sau un punct slab…
    zi-mi daca-i adevarat: iti vine o idee de a critica pe cineva/ceva si in loc sa i-o spui direct muncesti 3-4 ore ca sa scrii un articol pe blog din care persoana respectiva sa se prinda unde greseste… ca apoi sa o lauzi, tot in acelasi mod, in cazul in care ai exagerat prima oara. you’re so diplomatically twisted…

  5. Catalin
    Posted April 10, 2009 at 10:44 pm | Permalink

    Daca te referi la articolul asta, l-am scris pentru mine, in primul rand. Doar ca l-am impachetat intr-o forma comerciala, ca sa prezinte interes si pentru altii. Nu m-am gandit la cineva anume.

  6. Posted April 10, 2009 at 10:47 pm | Permalink

    buun. se vede ca ai muncit si ai analizat timp indelungat pentru a-l crea, dar pentru bloggeri personal-casual, ca mine, e cam boring :D sau poate mi-a obosit mie creierasul si nu mai pot rezona cu ideile tale.

  7. Catalin
    Posted April 10, 2009 at 10:51 pm | Permalink

    Pai nu e pentru casual bloggers. Desi, cred ca si ei se regasesc in 2-3 puncte.
    E pentru cei care vor sa aiba si beneficiul popularitatii, pe langa placerea de a scrie.

  8. Posted April 10, 2009 at 11:01 pm | Permalink

    Pai, ori scrii din placere, ori ca sa devi popular si sa cuceresti vizitatori? Eu cred ca tinzi sa rationezi prea mult niste chestii pe care le doresti a fi arta/creativitate…

    Iti garantez ca daca ai lasa lucrurile sa mai treaca de la sine, fara sa incerci sa le balansezi tot timpul, si ti-ai ingadui sa mai si simti din cand in cand, ai avea mai mult succes.

    anyway.. vezi ce intelegi din comentariul asta, ca ma chinui de 15 min sa-l compun…

  9. Posted April 10, 2009 at 11:03 pm | Permalink

    … si am uitat esentialul: imi cer scuze ca nu-ti voi vota art pe blogoree, dar titlul nu se potriveste in continuarea ultimului articol pe care l-am votat… :P

  10. Catalin
    Posted April 10, 2009 at 11:03 pm | Permalink

    Eu vreau sa imbin creativitatea cu strategia. E ca un joc, imi place. :)

    Erm.. it’s not like I asked for your vote.

  11. Posted April 10, 2009 at 11:09 pm | Permalink

    c’mon, ca de la articolul cu misogini+feministe=love ti le-am votat pe toate… dar acum nu te mai iubesc :P

  12. Posted April 11, 2009 at 9:16 am | Permalink

    Cred totusi ca ai uitat un lucru important: e normal sa te intereseze traficul, dar nu e normal sa scrii pentru trafic. Important e sa scrii despre ce iti place, cum iti place. Uneori, un trafic mai mic dar realizat de persoane care sint interesate de ce scrii si de modul in care o faci e mai dezirabil decit un loc fruntas in zelist. Parerea mea…

  13. Catalin
    Posted April 11, 2009 at 9:21 am | Permalink

    Nu cred ca am uitat ceva. Doar ca nu am acoperit toate aspectele. :)
    Am mentionat cuvantul “trafic” in articol, dar am pus accentul pe castigarea cititorilor fideli, adica exact ce te intereseaza si pe tine.

    PS. traficul si zelistul nu au intotdeauna legatura.

  14. Posted April 11, 2009 at 8:26 pm | Permalink

    Buna noaptea
    Am avut si eu o idee de genul asta, nu stiu daca mi-ar fi iesit atat de bine articolul, dar esenta era aceeasi, lucruri pe care le simt pe pielea mea, desi nu sunt mare bloggerita si nici nu am pretentii, sunt incepareatza :D
    Spor la scris! Merci pentru apreciere :P

  15. Catalin
    Posted April 11, 2009 at 8:33 pm | Permalink

    Important e sa-ti placa, iar in momentul ala observi tot felul de chestii. :)
    Merci.

  16. Posted April 13, 2009 at 11:17 pm | Permalink

    Hm, mi se pare ca o buna parte din prescriptiile de mai sus neglijeaza memoria si gusturile (sau cultura) cititorilor…

  17. Posted April 13, 2009 at 11:27 pm | Permalink

    Ha, bun articol, mi-a placut.
    Nu stiu daca oarecum m-am prezentat vreodata , oricum, la tine pe blog am aparut din senin, asa, dintr-o data un cititor fidel fara sa stii cine sunt,nu? Pur si simplu am citit un post si mi-a placut, am mai citit unul si tot asa…
    Ideea e ca eu ,hmm,cum sa explic, eu deocamdata nu ma consider blogger adevarat. Mediul online pentru mine se reduce la altceva, mai mult sursa de venit, informare si divertisment. Am fost mereu fascinat de bloguri, bloggeri, suna bine. SI cu ajutorul unei prietene , m-am mutat si am inceput sa scriu cu ea, sa experimentez cum e sa fii blogger. Deocamdata asta este , un experiment si sincer, imi place :D . Sper sa se finalizeze si incetu cu incetu sa fac parte si eu din blogosfera, sa pot spune, da, sunt un blogger, desi vad blogul mai mult ca pe autocunoastere si un fel de exprimare a emotiilor in scris, in fine.
    SI ce sa spun, articolul acesta m-a facut sa inteleg f bine anumite chestii din blogging, adica, bine, cum ziceai, ca si hmm casual blogger?da ,asa era, m-am regasit pe undeva, dar nu stiu, chiar mi-a placut articolul, ai gandit asa, ai fi bun pe un post de marketing ceva :D .

  18. Catalin
    Posted April 14, 2009 at 9:02 am | Permalink

    @Georgel.. merci de compliment (mai ales ca nu am studii de marketing).
    Oricum, “tacticile” astea sunt niste simple observatii. E greu sa le aplici cand ai timp limitat la dispozitie si cand abia astepti sa dai publish la un articol.
    Cat despre casual bloggers, cumva imi plac cel mai mult, pentru ca stii din start ca sunt mai “calzi”, in sensul ca, in principiu vor socializare si raman mai mult timp apropiati unui blog. :)

  19. Posted July 16, 2009 at 1:11 pm | Permalink

    si ce de obicei romanul se abate de la subiect :) )
    Eu mi-am facut blog de 5 saptamani si inca am entuziasm si placere sa scriu pe el…nu stiu cat o sa ma tina, dar deocamdata e ok :) )

3 Trackbacks

  1. By fara statistici « Jurnal de lavanda on April 11, 2009 at 11:50 pm

    [...] Mi-a placut mult ce a comentat, la postul in cauza, Catalin, un blogger care se tot zbate cu strategii de optimizare a traficului: “Daca as scrie FIX despre ce vreau eu, as fi mai vulgar si as face glume de calitate [...]

  2. By Despre mine | A blog on evolution on September 10, 2009 at 2:23 pm

    [...] blogging-ul ca strategie. Datorita gandirii mele analitice (mi-a placut matematica in liceu), ma atrage ideea de strategie pentru cresterea blogului (chiar daca e un blog personal). Asta pentru ca fac tot felul de legaturi intre blogosfera si alte domenii (computing, gaming, online dating, etc.). Cateva idei gasiti aici. [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting